BARBIE and The Sensations

Barbie and The Sensations #4931

Barbie z serii The Sensations, czyli liderka rockowej kapeli, która na skutek podróży w czasie stała się wokalistką zespołu z lat pięćdziesiątych. Lalka pochodzi z trzeciego wypustu Rockersów, których historię szczegółowo przedstawiałam już pod koniec 2017 roku, w dedykowanej im notce <KLIK>.  Od tamtej pory udało mi się przybliżyć na blogu także postać Barbie z drugiego wydania rockowej kapeli Mattela  <KLIK> oraz Belindy z The Sensations <KLIK> Ostatnio w moje ręce wpadło wreszcie brakujące ogniwo całej serii, czyli Barbie z pierwszego wydania The Rockers. Laleczka już pięknie zdobi moją mini kolekcję, ale o tym w następnym wpisie ;) Wracając do The Sensations, znanych w Europie jako "The BiBops" zostali oni wyprodukowani w 1987 roku i tworzyli kapelę składającą się z czterech członków. Wszyscy byli wystylizowani na lata pięćdziesiąte i stanowili odwzorowanie postaci z kreskówki stworzonej przez Mattela, noszącej tytuł „Barbie and the Sensations: Rockin’ Back to Earth". W sprzedaży pojawiło się także sześć scenicznych kreacji, które można było nabyć osobno oraz dwa playsety. Na mojej półce z lalkami goszczę dwie przedstawicielki The BiBops - Barbie i wcześniej wspomnianą Belindę. Dzisiaj chciałabym przedstawić tę pierwszą. 


Dziewczyny z serii The Sensations mają bardzo delikatny (w porównaniu z poprzednimi wcieleniami Rockersów) makijaż. Usta Barbie zdobi różowa pomadka oraz cień do powiek w odcieniu jasnego fioletu. Oczy obrysowane są granatową kredką i okraszone u góry jedynie trzema rzęsami. Kości policzkowe lalki są delikatnie podkreślone różem.


Włosy Barbie mają kolor jednolitego, słomkowego blondu. Oryginalnie były upięte w wysoki kucyk, a nad czołem lalka miała wrootowaną grzywkę, zaczesaną na prawy bok. Przy odtwarzaniu jej fryzury nie napracowałam się zbytnio, gdyż jej pukle wymagały jedynie lekkiego odświeżenia.


Lalka ma ciało skrętne w talii, ręce na stałe ustawiona w łokciach pod kątem 90 stopni i zginane nogi w kolanach. Barbie przybyła do mnie w stanie idealnym. Jej ciałko oraz włosy nie noszą żadnych śladów eksploatacji. Jedynie na skutek upływu czasu na nogach lalki pojawiły się jasnoróżowe plamy. Nie przeszkadza mi to jednak w najmniejszym stopniu.



Jak już wcześniej wspomniałam strój lalki nawiązuje do mody lat pięćdziesiątych. Barbie ubrana jest w dwukolorową, rozkloszowaną sukienkę z przedłużonym stanem. Góra jest srebrna, zapinana na szyi i wykończona małym golfem. Dół wykonany jest z neonowo różowej, satynowej spódnicy, podszytej dwoma warstwami tiulu w tym samym odcieniu, dodającym kreacji objętości. Na sukienkę Barbie nałożyła kurtkę bomberkę nawiązująca kolorem do reszty zestawu, z wzorzystymi aplikacjami, które pojawiają się na wierzchnim okryciu wszystkich członków kapeli. Są to motywy przedstawiające pięciolinię, nuty i płyty winylowe, suto okraszony srebrnym i różowym brokatem.


Na nogach lalki widzimy białe skarpetki wykończone koronką w tym samym kolorze. Nie można odmówić im uroku, osobiście uwielbiam takie detale. Buty Barbie to białe tenisówki z czarnym paskiem, które bez wątpienia doskonale nadają się do tego, by tańczyć w nich rock'n'rolla. Dodatkowo lalka została wyposażona w czarno-różowe oprawki z epoki oraz mikrofon z uchwytem, pozwalającym umieścić go bez problemu w dłoni lalki. Poza tym prawą rękę Barbie zdobił okrągły, różowy pierścionek. W jej uszach znajdowały się kolczyki wkrętki z nakładanymi tekturowymi, wiszącymi ozdobami, których w zestawie z lalką było kilkanaście. Miały one różne kształty (nuty, płyty, instrumenty) i kolory. Szyję Barbie ozdabiał naszyjnik, wykonany ze srebrnej nitki, na którą nawleczony był drobny, różowy koralik.


Barbie przybyła do mnie ze wszystkimi akcesoriami, na które poza wyżej wymienionymi dodatkami, składała się różowa szczotka oraz tekturowe ozdoby, w postaci kolorowych płyt i szafy grającej, posiadającej na środku drobne rozcięcie, przez które można było wkładać winyle. Poza tym w opakowaniu znajdował się mini katalog "Barbie World of Fashion 1988", którego zawartość przedstawiłam już wcześniej <KLIK>



Źródło zdjęć: ebay.com

6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Mnie też ta lalka zauroczyła, jak i jej koleżanki z serii. Co zrobić jak serce szybciej bije na widok Superstarek ;)

      Usuń
  2. idealnie pasuje do reszty Twojej kolekcji :) :) czekam z niecierpliwością na kolejne zdobycze i mam nadzieję, że pojawi się również jakieś zdjęcie zbiorowe:)
    Barbie ta jest bardzo ciekawa, te detale są wspaniałe. :)
    dziękuje też za kawałeczek lalkowej historii :) nie wiedziałam za wiele o tej serii. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe słowa ♥ Masz rację, te detale są niesamowite. Ich ilość i jakość pokazuje według mnie szacunek, jaki kiedyś Mattel miał dla swoich małych klientów. Teraz nawet wśród lalek kolekcjonerskich nie uświadczy się takiej staranności. Pozdrawiam :)

      Usuń